Jedan od najsloženijih aspekata korišćenja Premiere-a Pro je zapravo proces kreiranja nove sekvence. Ja sam već otvorio projekat pod nazivom Edit faster pa mi neće biti teško da u Project panelu potražim odeljak u kome se nalaze različiti sadržaji i izaberem klip koji prikazuje površinu vode (Water Surface.mp4). Pod pretpostavkom da mi je potrebna nova sekvenca na koju bih smestio ovaj klip ja ću kliknuti na dugme New Item i iz menija izabrati opciju Sequence. Nakon toga će se na ekranu pojaviti novi okvir koji sadrži veliki broj unapred podešenih vrednosti (Sequence Presets). One obuhvataju različite formate u kojima je moguće izvršiti snimanje, jer bi nabolje bilo da vaša nova sekvenca zadrži isto podešavanje i da bar u ovom trenutku izbegnete konverziju. Ja ću se ovom prilikom odlučiti za stavku koja podrazumeva da je izvorni materijal snimljen uz pomoć digitalne SLR kamere, u visokoj rezoluciji (1080p) i sa 24 kadra u sekundi (DLSR 1080p24). Nakon toga će se sa desne strane pojaviti detaljniji prikaz ovog podešavanja a ako vam to nije dovoljno, možete preći na Settings odeljak i dobiti još više opcija.
Podešavanje sekvence u Premiere-u Pro se u suštini svodi na definisanje karakteristika medijske datoteke. To podrazumeva veličinu okvira (Frame Size), odnos veličine piksela (Pixel Aspect Ratio) itd. Ukoliko dobro poznajete tehnologiju koja se koristi za kreiranje digitalnog videa, onda vam neće biti teško da izaberete opcije koje odgovaraju vašem mediju, ali ako vam to nije jača strana, sve ovo vam može izgledati vrlo haotično. Ja ću se potruditi da vam pokažem brži i jednostavniji način na koji možete postići isti efekat, pa ću zato prvo zatvoriti ovaj okvir i vratiti se na Project panel. Nakon toga ću izabrani klip jednostavno prevući do dugmeta koje služi za kreiranje novog elementa i na taj način automatski kreirati sekvencu koja odgovara njegovim parametrima. Da bih vam pokazao šta se zapravo desilo, ja ću dva puta brzo kliknuti na stavku koja predstavlja naziv projekta i sadržaj Project panela prikazati preko čitavog ekrana. Nakon toga ćete biti u prilici da uporedite parametre koji važe za izabrani klip i za sekvencu koju sam upravo kreirao. Kao što vidite, ona nosi isto ime, sadrži 24 kadra u sekundi i jednaku rezoluciju (1280×720). Broj koji se nalazi u zagradi predstavlja odnos veličine piksela a oni su u ovom slučaju kvadratni (1 prema 1).
Isti rezultat možete postići tako što ćete desnim dugmetom kliknuti na neki snimak i iz menija izabrati opciju New Sequence From Clip. U stvari, istu stvar možete uraditi sa nekoliko snimaka, pri čemu će prvi klip koji ste izabrali biti merodavan za definisanje nove sekvence. U praksi se često događa da čitav folder sa klipovima bude osnova za kreiranje nove sekvence a ja ću iskoristiti priliku da odeljak pod nazivom Valley of fire prevučem do dugmeta za kreiranje novih sadržaja i na taj način obavim ovaj zadatak. Kao što vidite, nova sekvenca je automatski dobila odgovarajući naziv i na njoj se nalaze svi klipovi koji su mi potrebni. Ako dvostrukim klikom povećam visinu video kanala i smanjim razmeru prikaza, videćete da su pojedini klipovi raspoređeni po istom redosledu koji su imali u samom folderu. Pošto je ovo bio samo primer, ja ću dva puta pokrenuti funkciju Undo i poništiti čitavu operaciju.
Pri korišćenju ove tehnike postoji i jedno ograničenje, a ono se svodi na automatsko podešavanje određenog parametra same sekvence. Da bih vam pokazao o čemu se radi, ja ću iz Sequence menija izabrati opciju Sequence Settings i otvoriti novi okvir. Ako u njemu potražite parametar pod nazivom Channel format primetićete da vam on nije dostupan i da je automatski podešen na dva kanala (Stereo Output). To je sasvim zadovoljavajuće za većinu potreba, ali ako nameravate da koristite višekanalni zvuk (npr. 5.1) to nećete moći da postignete na ovaj način. U tom slučaju ćete morati da ručno kreirate čitavu sekvencu i u nju dodate odgovarajuće klipove.