Adobe Audition se može lepo integrisati u Premiere Pro-u. Ja sam već otvorio odgovarajući primer a u njemu postoje dva problema sa zvukom koje tek treba rešiti. Da bih vam pokazao o čemu se zapravo radi, ja ću izdvojiti prvi audio kanal i pokrenuti njegovu reprodukciju:
- [Audio reprodukcija]
Na žalost, ovaj snimak je delimično nerazumljiv a ako obratite pažnju na drugi kanal, videćete da na njemu postoji muzički zapis koji nije dovoljnu dugačak da pokrije čitavu sekvencu. Oba problema se doduše mogu rešiti u Premiere-u Pro, ali se to mnogo lakše može uraditi u Adobe Audition-u.
U tom cilju je potrebno da na ovaj klip kliknem desnim dugmetom miša i zatim iz pomoćnog menija izaberem opciju Edit Clip in Adobe Audition. Nakon toga će se na ekranu pojaviti novi okvir koji sadrži poznate opcije jer su se autori programa potrudili da standardizuju sve njegove segmente.
Pre nego što se pozabavim rešavanjem pomenutih problema, ja ću se na trenutak vratiti na Premiere Pro jer bih želeo da vam skrenem pažnju na naziv ovog klipa. Njegovo originalno ime je bilo Noisy Journey to New York a sada su se na njegovom kraju pojavile još dve reči – Audio Extracted. To je posledica prethodnog povezivanja sa Adobe Audition-om pri čemu je Premiere Pro napravio kopiju originalne datoteke i ubacio je u ovu sekvencu. To je bilo neophodno jer se smatra da pri video montaži nije dozvoljeno menjati sadržaj originalne medijske datoteke. Sa druge strane, ukoliko radite sa audio fajlovima to nije zabranjeno a da bi se izbegli eventualni nesporazumi, Premiere Pro će automatski napraviti kopiju sa kojom možete nastaviti rad.
U Adobe Audition-u se već može videti talasna prezentacija ovog snimka a ako kliknem na opciju koja se nalazi u vrhu okvira (Show Spectral Frequency Display), ona će biti zamenjena još jasnijim grafičkim prikazom. Pri tome treba imati na umu da vreme i dalje teče sa leva na desno i da istovremeno postoje dva kanala (Stereo L+R) kao i da tamne površine predstavljaju amplitude na različitim frekvencijama. Obzirom da vertikalna osa označava frekvenciju a ne amplitudu, tačke na vrhu predstavljaju visoke tonove, a one na dnu niske. Hajde da proverimo kako ovo zvuči:
- [Audio reprodukcija]
Sasvim je jasno da na visokim frekvencijama postoji neka vrsta interferencije ali se to događa tako visoko da ne postoji direktno preklapanje sa izvornim glasom. Pošto je kod mene automatski aktivirana funkcija koja služi za selekciju, ja ću jednim potezom uokviriti čitav klip i pritiskom na tastere Backspace ili Delete ukloniti ovu smetnju.
- [Audio reprodukcija]
Sada je mnogo bolje, pa mogu da pritiskom na taster sa znakom plus (+) uveličam određeni segment. Možete primetiti da na njemu postoji sasvim tiho brujanje, pa ću zato selektovati ovaj deo i u Effects meniju potražiti stavku pod nazivom Noise Reduction / Restoration. Nakon toga mi neće biti teško da pokrenem funkciju Capture Noise Print i sa OK potvrdim ovaj izbor. Sada treba još samo da kliknem na slobodni deo okvira i iz istog menija pokrenem funkciju Noise Reduction. U tom trenutku će se na ekranu pojaviti novi okvir, pa mi neće biti teško da uklonim ovu buku. To znači da se od mene očekuje da kliknem na dugme OK i proverim šta sam postigao.
- [Audio reprodukcija]
Ovo već zvuči mnogo bolje, pa ću smanjiti razmeru prikaza i potražiti drugu prazninu.
- [Audio reprodukcija]
Imajte u vidu da sam sve vreme radio sa originalnim snimkom, pa ako sačuvam izmene i vratim sa na Premiere Pro one će automatski biti prenete u sekvencu.
- [Audio reprodukcija]
Pošto sam uspešno rešio probleme sa glasom, vreme je da se pozabavim i onim drugim snimkom tj. da produžim muzičku podlogu. Zato ću čitavu sekvencu poslati u Audition a to se može postići ako prvo aktiviram panel sa vremenskom linijom a zatim iz Edit menija pokrenem funkciju Edit in Adobe Audition. Nakon toga treba još samo da kliknem na opciju Sequence i pređem na sledeći korak. To podrazumeva izbor foldera za smeštaj novih fajlova ali i način na koji će to biti urađeno. Ja ću u tom cilju upotrebiti dinamičku vezu (Dynamic Link) i sa OK zatvoriti ovaj okvir.
Sada će čitava sekvenca biti prikazana u okviru koji pripada Adobe Audition-u. U donjem levom uglu možete videti kako izgleda njena video komponenta a u sredini će biti prikazani audio klipovi. Pošto želim da promenim trajanje ove muzičke podloge, ja ću prvo selektovati odgovarajući klip i u Properties odeljku aktivirati funkciju Remix. Ona će automatski izvršiti analizu sadržaja pa ću biti u prilici da jednostavnim povlačenjem produžim trajanje ovog snimka. Ovakav rezultat nije postignut prostim razvlačenjem postojećeg materijala, nego su pojedini delovi spojeni na način koji omogućava promenu dužine. Ova isprekidana linija označava mesto na kome je izvršeno spajanje a meni ne preostaje ništa drugo nego da proverim šta sam postigao.
- [Audio reprodukcija]
Vrlo dobro. Na ovaj način možete uštedeti mnogo vremena koje bi inače utrošili na audio produkciju a ako želite da postignete još bolje rezultate, slobodno isprobajte i ostale opcije koje se nalaze u ovom odeljku.
Ja sam zadovoljan ovim rezultatom, pa ću zato izabrati klip sa muzikom i iz File menija pokrenuti funkciju Export / Multitrack Mixdown / Selected Clips. Izmenjeni sadržaj ću smestiti u folder koji sam već koristio za različite medije i sa OK dovršiti čitav postupak. Ako sada otvorim pomenuti folder i fajl koji sam upravo kreirao prevučem u Premiere Pro, neće mi biti teško da staru muzičku podlogu zamenim njenom produženom verzijom.