U ovoj lekciji ću vam pokazati kako da napravite svoju prvu kampanju. Za početak ću kliknuti na opciju pod nazivom Campaign, a zatim izabrati dugme Create. TikTok sada od mene očekuje da se opredelim između tzv. uprošćenog (Simplified Mode) i prilagođenog režima (Custom Mode). Prvi će mi omogućiti da na lak i brz način kreiram svoju novu kampanju, ali pošto bih želeo da vas upoznam sa svim detaljima ovog procesa, ja ću se opredeliti za drugu mogućnost i odmah preći na sledeći korak.
Prvi korak u kreiranju bilo koje nove kampanje je odabir njenog cilja. On predstavlja krajnji rezultat do koga želite da dođete kada neko vidi vaš oglas. Na primer, ako on podrazumeva posetu nekoj Web lokaciji, izaberite opciju Traffic. Ako želite da što veći broj ljudi vidi vaše oglase, izaberite opciju Reach a ako želite da postignete maksimalne rezultate u prodaji kliknite na opciju Conversions.
Kao što vidite, ciljevi su podeljeni na tri segmenta što odgovara praćenju standardnih marketinških tokova koji obuhvataju tri faze, od sticanja svesti (Awareness), preko razmatranja odluke (Consideration) do izvršne radnje (Conversion). Ja bih želeo da na moj Web sajt privučem što više posetilaca pa ću zato izabrati opciju Traffic i odmah nastaviti dalje. Sada se od mene očekuje da odredim ime za novu kampanju a postoji mogućnost i da prihvatim ono koje se automatski pojavilo na ekranu. Ono je obično sastavljeno od izabranog cilja, datuma i vremena a pošto mi to ne odgovara, ja ću ime kampanje sastaviti od zemlje koju ciljam (DE), naziva kompanije koja se reklamira (Pixelford) i njenog proizvoda (LifestylePhotography).
Sledeća opcija koja mi je dostupna se naziva Creative split test. Ona mi omogućava da kreiram posebnu grupu unutar nekog oglasa, izaberem vrednost koji želim da testiram, podelim ciljnu publiku tako što ću joj prikazati originalnu i promenjenu verziju oglasa i zatim izmeriti koja od njih ima najbolji učinak. To je suviše komplikovano za početnike, pa ću zato za sada preskočiti ovu mogućnost.
Poslednja opcija služi za optimizaciju budžeta kampanje. Ovo se obično radi u okviru drugog odeljka – Add Group, ali ako uključite opciju Campaign budget optimization dozvolićete TikTok-u da vašoj kampanji automatski dodeli odgovarajući budžet. Na taj način se mogu postići najbolje performanse a ova procena se zasniva na rezultatima koji su postignuti sa sličnim oglasima. Od vas se očekuje još samo da odredite svoj dnevni budžet a taj podatak možete uneti u ovo polje. Ja za sada neću iskoristiti ovu mogućnost, jer bih želeo da vam pokažem kako svoj budžet možete ograničiti na nivou čitave kampanje. U tom cilju je potrebno da isključite opciju No limit i unesete odgovarajuću sumu. Ona može da se odnosi na dnevnu potrošnju (Daily) ili ukupno trajanje kampanje (Lifetime).
Pre nego što dovršim ovu lekciju, ja ću aktivirati opciju koja omogućava automatsku optimizaciju budžeta i uneti sumu koju bih želeo da potrošim na dnevnom nivou.