Sadržaj kursa
Upotreba računara (Windows, Word, Excel, Internet)
Sadržaj lekcije

Ukoliko preko svog računara možete da pristupite Internetu, postoji velika verovatnoća da ste dobili ili sami kreirali svoj email nalog. To podrazumeva odgovarajuću email adresu i parametre koji su potrebni za njeno korišćenje. U ovom poglavlju ću vam detaljnije objasniti o čemu se ovde radi.

Za početak ne bi bilo loše da vam objasnim šta je elektronska pošta i kako ona funkcioniše. To je sistem koji vam omogućava da sa ostalim korisnicima razmenjujete elektronske poruke koje uglavnom imaju tekstualni sadržaj ali mogu da obuhvate i druge informacije. Za te svrhe se obično koristi poseban softver (email klijent) ili se razmena poruka obavlja preko posebnog WEB sajta.

Za slanje neke poruke vam je pre svega potrebna email adresa primaoca. Ovaj podatak se po pravilu unosi u posebno polje da bi zatim bili u prilici da formirate ostatak poruke i eventualno dodate neki prilog. U tom cilju možete upotrebiti praktično bilo koji fajl koji se nalazi na vašem računaru, ali se u praksi na ovaj način najčešće šalju fotografije, kratki video snimci i slični sadržaji.

Čim dovršite svoju poruku, dovoljno je da kliknete na dugme Send i na taj način je pošaljete ka njenom odredištu. Ona će prvo biti upućena ka serveru koji pripada kompaniji koja vam obezbeđuje pristup Internetu (ISP) da bi nakon toga bila usmerena dalje do računara koji je nadležan za primaoca tj. za njegovu email adresu. Od tog trenutka samo od primaoca zavisi da li će poruka odmah biti isporučena ili će sistem sačekati da on preko Interneta pristupi svom serveru i preuzme poruke koje su u međuvremenu pristigle. To znači da vreme potrebno za isporuku neke poruke može da bude veoma kratko tj. svega nekoliko sekundi ali i neograničeno dugo jer sve zavisi od toga koliko često primalac vrši proveru svog elektronskog „sandučeta“.

Dakle, da bi uopšte bili u mogućnosti da šaljete i primate elektronsku poštu, vi i vaši saradnici morate imati aktivne email adrese. Njih možete dobiti preko svog Internet provajdera, firme u kojoj ste zaposleni ili se jednostavno prijaviti na neki od besplatnih email servisa kao što su Google Gmail, Microsoft Outlook ili Yahoo Mail. To znači da svaki korisnik Interneta može da ima praktično neograničen broj email adresa pa nije redak slučaj da se za poslovne i privatne svrhe koriste različiti nalozi. Ukoliko želite da budete potpuno nezavisni od svog provajdera ili poslodavca savetujem vam da pređete na neki od WEB servisa jer su oni stalno dostupni, bez obzira na to kakvu vezu ili uređaj koristite.

0% Završeno
Call Now Button