Sadržaj kursa
Dodatne opcije (Third Party Resources)
0/2
Kreiranje zvučnih efekata
0/2
Sound Forge
Sadržaj lekcije

Tema ove lekcije će biti zvučni efekti. Oni se mogu svrstati u dve osnovne grupe: prirodne i veštačke. Pri tome u prirodne možemo uvrstiti prasak koji se čuje kada Billy The Kid puca u šerifa, dok bi veštački bio zvuk koji proizvodi sablja Luck-a Skywalker-a. U prvom slučaju vam neće biti teško da simulirate zvuk koji nastaje pri vađenju revolvera i ispaljivanju metka, ali da li znate kako zvuči svetlosna sablja? U svakom slučaju, biće vam potrebno mnogo mašte!

U mnogim situacijama će vam dobro poslužiti efekti koje možete pronaći u okviru raznih Sound Library-a tj. kolekcija zvučnih efekata. Ipak, često ćete morati da ih prilagođavate svojim potrebama a u tome vam Sound Forge može mnogo pomoći.

I pored najbolje volje, neke prirodne zvuke je vrlo teško snimiti. Uzmite npr. zvuk koji nastaje pri lomljenju kostiju – bez obzira koliko u vama postoji želja da nekom polomite nogu samo da biste snimili ovaj zvuk, najverovatnije ćete morati da ga sami napravite. Ja ću vam pokazati kako se to radi.

Fajl koji vidite na ekranu predstavlja nešto što bi moglo da vam posluži za početak. Ovo je u stvari snimak čačkalice koju sam prelomio tik ispred mikrofona. Mogao sam da upotrebim i neku suvu grančicu ali mi čačkalica bila pri ruci. Nažalost, zvuk koji sam dobio na ovaj način nije dovoljno uverljiv, ali jednostavno nisam mogao da pronađem neku deblju granu koju bih prelomio.

Pokušaću da celu stvar popravim upotrebom funkcije Pitch Shift, jer bih voleo da postignem nešto dublji ton. Ako sada malo smanjim ovaj parametar, efekat će zaista početi da zvuči kao da se lomi neki deblji komad.

Fajlovi koje vidite na dnu ekrana su efekti koje sam pripremio za jednu video igricu. Ovaj efekat sam pripremio za školsku torbu koja pada na zemlju. U stvarnosti on potiče od džaka punog različite garderobe. Želeo bih da vam pokažem i drugu verziju istog efekta koji sam dobio primenom funkcije Pitch Shift.

Sledeći efekat bi trebalo da bude zvuk koji se čuje u momentu kada neki predmet padne na različitu podlogu – npr. beton. Doduše, mogao sam da napravim i ovakav efekat, baš kao kada tiganj padne na drveni pod, ili ovakav pri čemu sam pesnicom udario u plastičnu kesu. Ovaj poslednji bi bio dobar za pad u travu ili sneg. Na kraju, evo još jednog primera za udarac u tvrdu podlogu.

Pridružite se razgovoru
0% Završeno
Call Now Button