Momenat u kome ste završili i objavili svoju kampanju u stvari predstavlja samo početak čitavog procesa oglašavanja. Dobar marketinški stručnjak će pažljivo pratiti njen učinak i analizirati rezultate. U ovoj lekciji ću vam pokazati kako se pravilno procenjuje učinak neke kampanje.
Prva stvar koju treba da znate je da postoje dve vrste rezultata koje možete da vidite. Prva kategorija vam je dostupna preko Dashboard odeljka i preko njih možete da stvorite okvirnu sliku za sve svoje kampanje. Drugu kategoriju možete pronaći ako otvorite Campaign odeljak. Ovde se nalaze podaci koji će vam omogućiti da detaljnije analizirate učinak svake pojedinačne kampanje, ali i da proverite podatke koji se odnose na oglasne grupe i same oglase.
Kontrolna tabla (Dashboard) bi trebalo da bude vaša prva stanica nakon prijave na sistem. Ovde možete pronaći osnovne informacije, kao što su, na primer, dnevna potrošnja u odnosu na ukupno stanje na računu ili uvid u broj aktivnih kampanja, oglasnih grupa i oglasa. Njihov učinak je raščlanjen po različitim kategorijama, kao što su pol (Gender), mesto prikaza (Placement) ili vrsta operativnog sistema (Operating System). Tu se takođe nalazi i tabela na kojoj možete pratiti svoje aktivnosti u različitim periodima tokom jednog dana (Dayparting).
U Campaign odeljku možete videti sve detalje o vašim kampanjama, oglasnim grupama i oglasima. Ukoliko istovremeno baratate sa nekoliko kampanja, prikaz pojedinačnih stranica nije najbolje rešenje pa vam predlažem da koristite dugme za filtriranje i primenite različite kriterijume da biste analizirali i pregledali samo one kampanje koje su vam zaista važne. Takođe postoji mogućnost da za pretragu koristite ime kampanje ili njen ID. Nakon toga ćete biti u prilici da promenite izbor prikazanih kolona i na taj način izdvojite one koje vas najviše zanimaju. U tom cilju je dovoljno da aktivirate opciju Custom columns i u okviru koji sledi izvršite izbor željenih pokazatelja.
Na sličan način možete promeniti i način sortiranja. Dovoljno je da u desnoj koloni napravite novi raspored i izborom opcije Save as preset columns sačuvate ovakvo podešavanje. Konačno, za svaku kampanju, oglasnu grupu ili oglas možete da izaberete opciju View data i otvorite odeljak koji vam omogućava da izvršite brzu analizu. To je posebno zgodno ako želite da prikažete različite periode i uporedite njihovu efikasnost. Sada znate kako možete da pratite učinak čitavog naloga ali i kako da analizirate pojedinačne kampanje.