U prethodnoj verziji Access-a ste za rad sa fajlovima mogli da koristite tzv. Office dugme. Ono je sada zamenjeno novom funkcijom koja se naziva Backstage view. Naime, u Office-u 2010 su sve ove funkcije ponovo smeštene u File meni pa vam neće biti teško da ih pronađete. Ovaj segment trake ćete lako prepoznati i po crvenoj boji koja je karakteristična za Access.
Kao što vidite, u vrhu ovog menija je nalaze dobro poznate funkcije Save, Open i Close a konačno je tu svoje mesto pronašla i komanda Save as, pa vam neće biti teško da svoji bazu snimite i pod drugim imenom.
Za otvaranje neke od baza koje ste nedavno koristili, možete upotrebiti prečice koje se nalaze u sredini menija a to takođe spada u novitete ove verzije Access-a. Ipak, za sada se nećemo baviti strukturom same baze nego ćemo se ograničiti na funkcije koje se nalaze u okviru Backstage view-a.
Jedna od značajnijih je svakako i Info, jer se njenim izborom mogu prikazati dodatne informacije i pokrenuti komande koje služe za zaštitu i deljenje baze. To znači da izborom odgovarajućeg dugmeta možete vrlo jednostavno svoju bazu postaviti na Internet (Publish to Access server), popraviti eventualna oštećenja (Compact & Repair Database) ili je zaštiti od neovlašćene upotrebe (Encrypt with Password).
Ukoliko kliknete na opciju Recent, na ekranu će biti prikazane sve baze koje ste nedavno koristili. Opcija koje se nalazi na dnu ovog okvira vam omogućava da odredite maksimalan broj stavki koje želite da prikažete. Na taj način možete obezbediti maksimalnu efikasnost, jer sigurno ne želite da gubite vreme na pretraživanje liste koje sadrži više od 5-6 stavki.
Izborom opcije New možete prikazati šablone koji vam u velikoj meri mogu olakšati kreiranje nove baze. Da bih vam pokazao o čemu se radi, ja ću kliknuti na ikonu Sample Templates da bi se nakon nekoliko trenutaka na ekranu pojavili primeri koji vam mogu poslužiti kao odlična osnova za dalji rad.
Funkcija Print se nije mnogo promenila pa ću je zato preskočiti i odmah preći na Save & Publish. U ovom odeljku ćete pronaći nekoliko funkcija koje vam omogućavaju da svoju bazu sačuvate u odgovarajućem formatu a to podrazumeva i kreiranje nezavisne aplikacije i postavljenje na SharePoint. Ako želite da svoje podatke razmenjujete sa drugim korisnicima, dobro će vam poslužiti funkcija Publish to Access Server jer ona obuhvata sve neophodne parametre.
Na kraju, tu su i funkcije koje vam mogu pomoći da još efikasnije koristite ovaj program. Ukoliko vam je potrebna pomoć, kliknite na opciju Help, a ako želite da podesite neki od radnih parametara – izaberite stavku Options. U tom trenutku će se na ekranu pojaviti novi okvir, pa vam neće biti teško da pronađete ono što vam je potrebno. Nadam se da će vam odgovarati novi način na koji su organizovane ove funkcije, jer je Backstage view sada postao deo svake Office aplikacije.