Znate li za izreku da je kupac uvek u pravu? Bez obzira da li predstavljate proizvod potencijalnom klijentu ili želite da zadivite prijatelje novom prezentacijom, svi oni su, u stvari, vaši kupci. Zato počnite pitanjem ko su oni i šta im je potrebno. Da li ćete predstavljati projekat maloj ili velikoj grupi? Da li ćete imati publiku koja prisustvuje prezentaciji ili ćete je prikazati putem Interneta? Da li predstavljate nov koncept ili je vaša publika već upućena u ideju? Da li se sve to dešava u formalnom okruženju ili će atmosfera biti opuštenija?
Svi ovi faktori igraju važnu ulogu u vašim pripremama.
Predstavljanje velikoj grupi ljudi vam omogućava da pokažete više informacija za kraće vreme. Velike grupe ljudi mogu da privuku i ostale zainteresovane klijente, kao što su na primer, prodajni timovi koji će pomoći da se vaša ideja približi ostalim kupcima.
Ako treba da se odlučite između jedne prezentacije većoj grupi i nekoliko sastanaka sa manje ljudi, jednostavno upitajte sebe: da li je dobro puno informacija predstaviti na brzinu?
Da li ste možda planirali da samo predstavite ideje i sagledate reakciju? Da li vas budžet sprečava da organizujete nekoliko manjih sastanaka? Ako odlučite da vam je potreban veliki forum, onda treba da ga učinite što efikasnijim! Evo i kako to možete uraditi.
Prvo, često se za velike sastanke priprema prezentacija koja na kraju ima deo sa pitanjima i odgovorima. To će vaše informacije učiniti jasnijim i proizvesti odgovarajuću reakciju. Veliki sastanci naginju ka formalnoj atmosferi, tako da nije loše malo opustiti publiku i pružiti priliku onima koji žele da daju svoj komentar.
Nije loše da pogledate publiku, čak i one koji se nalaze na kraju prostorije, jer će vam nakon toga grupa izgledati manja pa ćete lakše izložiti sadržaj vaše prezentacije. Manje grupe po pravilu stvaraju manje formalnu atmosferu, što će omogućiti slobodniju razmenu ideja. Eto zašto je bolje organizovati seriju manjih sastanaka na početku projekta, a zatim, kada je projekat skoro pri kraju, zakazati i one veće.
Verovatno želite da prikažete što više ideja dok ste još u ranijim fazama razvoja projekta pa da imate dovoljno vremena za ispravljanje grešaka. Kada dođe vreme da prikažete finalni proizvod, onda ćete obratiti više pažnje na efikasnost. Osim toga, ako u svakom trenutku znate kako napreduje projekat, onda će vam biti lakše i da odredite vrstu sastanka koja vam odgovara.
Relativno nova pojava u svetu prezentacija jeste mogućnost da se one prikazuju sa daljine tj. preko udaljenih računara ili Interneta. Možda će vam to sada izgledati čudno, ali do pre svega nekoliko godina, predstavljanje informacija velikom broju ljudi širom zemlje, ili čak sveta, nije bilo nimalo lak posao. Danas se to dešava svakodnevno. Internet je doprineo da vaša publika sada može biti na bilo kom kontinentu a da ipak ravnopravno prati vašu prezentaciju. Od vas zavisi da li ćete iskoristiti takvu priliku.
Najveća razlika između klasične prezentacije i prezentacije na mreži je i ono što se naziva faktor zabave (Entertainment factor). Zamislite serije statičnih slika na televizijskom ekranu dok vas bezlični glas vodi kroz njihov sadržaj. Nije baš zabavno, zar ne? Zar ne bi radije gledali neki drugi program?
Kada stojite pred publikom, vi ste u centru pažnje. Ne morate biti poznati, ali ste bar osoba koja vodi diskusiju. Prezentacije na mreži zahtevaju mnogo više atraktivnih sadržaja da bi zadržale pažnju publike. Da bi to postigli imate na raspolaganju različite mogućnosti, ali razmislite o što češćoj izmeni slajdova tako što ćete vaš materijal podeliti na više manjih delova. Nije loše da se malo više oslonite na PowerPoint-ove Clip-Art ilustracije ili neke druge atraktivne sadržaje, jer će stalno smenjivanje zvuka, animacije, i grafike sigurno privući više pažnje.
Sadržaj lekcije