Jedna od najvrednijih funkcija Excel—a je mogućnost izvođenja kalkulacija nad podacima iz radnog lista. Excel može da uradi praktično svaku matematičku operaciju, od dodavanja i oduzimanja, do kompleksnijih kalkulacija kao što je procena otplate zajma ili određivanje buduće vrednosti ulaganja.
Formula će uvek početi znakom jednakosti i može sadržati vrednosti, ćelijske reference, nazive, funkcije i operatore. Kada kreirate formule za izvođenje matematičkih operacija, koristićete operatore koji govore Excel—u kako da proračuna vaše podatke. Plus se koristi za dodavanje, minus za oduzimanje. Zvezdica množi, kosa crta deli a simbol za karat se koristi za eksponente. Možete koristiti i znak za procenat kada u formuli računate procente.
Kada razvijate formule, zapamtite da Excel—ove kalkulacije prate osnovni matematički poredak operacija, tako da se sve operacije u zagradama izvode prve, zatim eksponenti a nakon toga množenje i deljenje. Sabiranje i oduzimanje dolaze na kraju. Počnimo sa kreiranjem nekoliko osnovnih formula za izračunavanje radnog lista.
Početak
0/7
Korišćenje radne knjige
0/3
Korišćenje radnih listova
0/9
Modifikovanje radnih listova
0/5
Pregled i štampanje
0/5
Korišćenje imenovanih opsega
0/8
Korišćenje i kreiranje šablona
0/7
Grupisanje i analiza podataka
0/8
Deljenje podataka
0/7
Rad sa listama
0/5
Rad sa funkcijama
0/5
Korišćenje novih funkcija
0/7
Rad sa makroima
0/3
Kreiranje grafikona
0/3
Sadržaj lekcije