SadrÅŸaj kursa
Google Ads

Vreme je da napravite svoju prvu kampanju u Google Ads-u a to se moÅŸe uraditi na nekoliko načina. NajlakÅ¡e bi bilo da jednostavno odaberete opciju New Campaign koja se nalazi iznad ostalih sadrÅŸaja.  Isti efekat moÅŸete postići i ako u meniju potraÅŸite opciju Campaign, kliknete na kruÅŸić sa znakom plus (+) i zatim pokrenete opciju New Campaign. U svakom slučaju, pred vama će se pojaviti niz opcija a svaka od njih predstavlja cilj koji vaÅ¡a kampanja treba da dostigne. To znači da svoju kampanju od samog početka moÅŸete usmeriti u ÅŸeljenom pravcu a to moÅŸe da bude povećana prodaja (Sales) sticanje novih klijenata (Leeds), veći broj posetilaca (Website traffic) itd. Ako ÅŸelite da se bolje informiÅ¡ete o razlikama koje postoje između ovih ciljeva, jednostavno postavite kursor iznad odgovarajuće stavke a Google Ads će vam omogućiti da steknete bolju predstavu o onome Å¡to vas očekuje.

Ja bih ÅŸeleo da poboljÅ¡am prodaju, pa ću se zato odlučiti za prvu opciju. Nakon toga će se u donjem delu ekrana pojaviti stavke koje predstavljaju različite tipove kampanja  U suÅ¡tini, izbor nekog od ponuđenih ciljeva neće direktno uticati na učinak vaÅ¡e kampanje. Ovaj parametar jednostavno omogućava Google-u da vam preporuči funkcije i podeÅ¡avanja koja vam mogu biti od koristi tokom planiranja nove kampanje. To podrazumeva pravilnu strategiju licitiranja, način na koji se predstavljaju određeni proizvodi i opÅ¡ta pravila za pripremu kampanje da bi ona Å¡to pre postigla svoj cilj. PoÅ¡to sam ja izabrao prodajnu kampanju, za njenu realizaciju mogu da izaberem neki od  standardnih metoda kao Å¡to su prodaja putem pretrage (Search), preko prikaza (Display), direktne kupovine (Shopping), video klipova (Video) itd. Ukoliko ÅŸelite da automatizujete čitav proces, preporučujem vam da izaberete opciju Smart a ako vam odgovara da se kampanja koncentriÅ¡e na YouTube i Gmail, najbolje bi bilo da kliknete na opciju Discovery. PoÅ¡to je ovo samo primer, ja ću se opredeliti za praćenje pretrage (Search) da bi se na dnu ekrana pojavile dodatne opcije koje mi omogućavaju da preciznije definiÅ¡em način na koji se taj cilj moÅŸe postići. To podrazumeva pregled  Web sajta, privlačenje telefonskih poziva, stvarne posete prodavnici i mogućnost direktnog preuzimanja aplikacija. Meni najviÅ¡e odgovara da prodaju realizujem preko Interneta pa ću se zato opredeliti za prvu opciju (Website visits) i odmah uneti adresu na kojoj se nalazi predmet moje kampanje (landonhotel.com). Nakon toga je potrebno da u ovo polje upiÅ¡em naziv nove kampanje a on bi trebao da bude karakterističan i lako prepoznatljiv. Imajte na umu da ćete uskoro imati mnogo viÅ¡e ovakvih sadrÅŸaja i da vam efikasan sistem za određivanje naziva moÅŸe znatno olakÅ¡ati svakodnevne obaveze. Ja volim da u naziv kampanje uključim i njen tip, a poÅ¡to će ovo biti kampanja za pretragu, ja ću prvo upisati Search a zatim uneti simbol koji će ovaj sadrÅŸaj odvojiti od samog naziva. U praksi se za te svrhe često koristi vertikalna crtica ali vi moÅŸete upotrebiti i neki drugi karakter npr. znak za minus, kosu crtu ili običan razmak.

Sledeći podatak bi trebalo da označava cilj kampanje a poÅ¡to se ovde radi o prodaji, ja ću upisati Sales i kao znak za razdvajanje ponovo upotrebiti vertikalnu crticu. Nakon toga sledi glavna karakteristika ove kampanje a to je zimski popust (Winter Discount). Ovaj deo imena bi trebalo da me podseti kako su sve oglasne grupe u okviru ove kampanje tematski vezane za zimski popust. Na kraju mogu da dodam joÅ¡ neki detalj kao Å¡to je npr. ciljani region (San Francisco) i na taj način ovu kampanju odvojim od sličnih sadrÅŸaja. Ovakav princip imenovanja vam moÅŸe pomoći da se lakÅ¡e snađete u situaciji koja podrazumeva istovremeno vođenje 10 kampanja za zimske popuste, pri čemu one imaju različite teme, oglasne grupe i ciljeve. Ukoliko se u njihovom nazivu pojavljuje zimski popust, neće vam biti teÅ¡ko da ih pronađete i analizirate njihove rezultate.

Ovo je bio samo prvi korak u kreiranju nove kampanje jer je sada potrebno da izborom dugmeta Continue nastavim dalje i pređem na deo koji se tiče raspoloÅŸivog budÅŸeta i konkretnih ponuda (Budget and bidding).

0% Završeno
Call Now Button