Vreme je da napravite svoju prvu kampanju u Google Ads-u a to se moÅŸe uraditi na nekoliko naÄina. NajlakÅ¡e bi bilo da jednostavno odaberete opciju New Campaign koja se nalazi iznad ostalih sadrÅŸaja. Isti efekat moÅŸete postiÄi i ako u meniju potraÅŸite opciju Campaign, kliknete na kruÅŸiÄ sa znakom plus (+) i zatim pokrenete opciju New Campaign. U svakom sluÄaju, pred vama Äe se pojaviti niz opcija a svaka od njih predstavlja cilj koji vaÅ¡a kampanja treba da dostigne. To znaÄi da svoju kampanju od samog poÄetka moÅŸete usmeriti u ÅŸeljenom pravcu a to moÅŸe da bude poveÄana prodaja (Sales) sticanje novih klijenata (Leeds), veÄi broj posetilaca (Website traffic) itd. Ako ÅŸelite da se bolje informiÅ¡ete o razlikama koje postoje izmeÄu ovih ciljeva, jednostavno postavite kursor iznad odgovarajuÄe stavke a Google Ads Äe vam omoguÄiti da steknete bolju predstavu o onome Å¡to vas oÄekuje.
Ja bih ÅŸeleo da poboljÅ¡am prodaju, pa Äu se zato odluÄiti za prvu opciju. Nakon toga Äe se u donjem delu ekrana pojaviti stavke koje predstavljaju razliÄite tipove kampanja U suÅ¡tini, izbor nekog od ponuÄenih ciljeva neÄe direktno uticati na uÄinak vaÅ¡e kampanje. Ovaj parametar jednostavno omoguÄava Google-u da vam preporuÄi funkcije i podeÅ¡avanja koja vam mogu biti od koristi tokom planiranja nove kampanje. To podrazumeva pravilnu strategiju licitiranja, naÄin na koji se predstavljaju odreÄeni proizvodi i opÅ¡ta pravila za pripremu kampanje da bi ona Å¡to pre postigla svoj cilj. PoÅ¡to sam ja izabrao prodajnu kampanju, za njenu realizaciju mogu da izaberem neki od standardnih metoda kao Å¡to su prodaja putem pretrage (Search), preko prikaza (Display), direktne kupovine (Shopping), video klipova (Video) itd. Ukoliko ÅŸelite da automatizujete Äitav proces, preporuÄujem vam da izaberete opciju Smart a ako vam odgovara da se kampanja koncentriÅ¡e na YouTube i Gmail, najbolje bi bilo da kliknete na opciju Discovery. PoÅ¡to je ovo samo primer, ja Äu se opredeliti za praÄenje pretrage (Search) da bi se na dnu ekrana pojavile dodatne opcije koje mi omoguÄavaju da preciznije definiÅ¡em naÄin na koji se taj cilj moÅŸe postiÄi. To podrazumeva pregled Web sajta, privlaÄenje telefonskih poziva, stvarne posete prodavnici i moguÄnost direktnog preuzimanja aplikacija. Meni najviÅ¡e odgovara da prodaju realizujem preko Interneta pa Äu se zato opredeliti za prvu opciju (Website visits) i odmah uneti adresu na kojoj se nalazi predmet moje kampanje (landonhotel.com). Nakon toga je potrebno da u ovo polje upiÅ¡em naziv nove kampanje a on bi trebao da bude karakteristiÄan i lako prepoznatljiv. Imajte na umu da Äete uskoro imati mnogo viÅ¡e ovakvih sadrÅŸaja i da vam efikasan sistem za odreÄivanje naziva moÅŸe znatno olakÅ¡ati svakodnevne obaveze. Ja volim da u naziv kampanje ukljuÄim i njen tip, a poÅ¡to Äe ovo biti kampanja za pretragu, ja Äu prvo upisati Search a zatim uneti simbol koji Äe ovaj sadrÅŸaj odvojiti od samog naziva. U praksi se za te svrhe Äesto koristi vertikalna crtica ali vi moÅŸete upotrebiti i neki drugi karakter npr. znak za minus, kosu crtu ili obiÄan razmak.
SledeÄi podatak bi trebalo da oznaÄava cilj kampanje a poÅ¡to se ovde radi o prodaji, ja Äu upisati Sales i kao znak za razdvajanje ponovo upotrebiti vertikalnu crticu. Nakon toga sledi glavna karakteristika ove kampanje a to je zimski popust (Winter Discount). Ovaj deo imena bi trebalo da me podseti kako su sve oglasne grupe u okviru ove kampanje tematski vezane za zimski popust. Na kraju mogu da dodam joÅ¡ neki detalj kao Å¡to je npr. ciljani region (San Francisco) i na taj naÄin ovu kampanju odvojim od sliÄnih sadrÅŸaja. Ovakav princip imenovanja vam moÅŸe pomoÄi da se lakÅ¡e snaÄete u situaciji koja podrazumeva istovremeno voÄenje 10 kampanja za zimske popuste, pri Äemu one imaju razliÄite teme, oglasne grupe i ciljeve. Ukoliko se u njihovom nazivu pojavljuje zimski popust, neÄe vam biti teÅ¡ko da ih pronaÄete i analizirate njihove rezultate.
Ovo je bio samo prvi korak u kreiranju nove kampanje jer je sada potrebno da izborom dugmeta Continue nastavim dalje i preÄem na deo koji se tiÄe raspoloÅŸivog budÅŸeta i konkretnih ponuda (Budget and bidding).