Ukoliko ste upravo pokrenuli svoju novu Online prodavnicu, preporuÄujem vam da za njeno praÄenje iskoristite Google Analytics. Ovaj servis je potpuno besplatan a preko njega se moÅŸe prikupiti mnogo korisnih podataka. Drugim reÄima, on vam omoguÄava da vidite odakle dolaze vaÅ¡i kupci i koji artikli ih najviÅ¡e zanimaju.
Bez obzira Å¡to se na Internetu moÅŸe pronaÄi nekoliko razliÄitih Plugin-ova koji sasvim korektno obavljaju ovaj zadatak, ja vam preporuÄujem da instalirate onaj koji je posebno prilagoÄen za WooCommerce. U pitanju je WooCommerce Google Analytics Integration Plugin a njega moÅŸete direktno preuzeti sa WordPress portala. Ukoliko veÄ koristite neki od sliÄnih sistema, savetujem vam da ga iskljuÄite i preÄete na reÅ¡enje koje je posebno prilagoÄeno za WooCommerce. U svakom sluÄaju, pre nego izvrÅ¡ite instalaciju nekog Google Analytics Plugin-a, ne bi bilo loÅ¡e da kreirate poseban nalog, jer Äe vam za praÄenje biti neophodan tzv. UA kod.
Ja Äu u tom cilju iz Admin menija pokrenuti funkciju Plugins, Add new i u polje za pretragu uneti odgovarajuÄi sadrÅŸaj. Äim se na ekranu pojave preÄice koje ukazuju na razliÄite dodatke, neÄe mi biti teÅ¡ko da odaberem onaj koji sam maloÄas pominjao i sa nekoliko klikova dovrÅ¡im Äitav postupak. Ukoliko ste vi instalaciju izvrÅ¡ili na neki drugi naÄin, do ovog odeljka moÅŸete doÄi ako iz Admin menija izaberete opciju WooCommerce, Settings a ja Äu jednostavno kliknuti na link koji se nalazi u vrhu ekrana i preÄi na sledeÄi korak tj. podeÅ¡avanje parametara za praÄenje.
Osnovni podatak koji vam je neophodan za praÄenje je tzv. UA kod a on Äe vam biti na raspolaganju Äim na svoj nalog dodate svoj novi sajt. Ja Äu u ovo polje uneti odgovarajuÄi podatak i odmah preÄi na ostale parametre. PoÅ¡to bih ÅŸeleo da se osim podataka koji su vezani za rad same prodavnice automatski prikupljaju i podaci o profilu kupaca, aktiviraÄu i opciju pod nazivom Enable Standard Tracking. Ovi podaci se doduÅ¡e, mogu preuzeti i sa Google-a, ali meni viÅ¡e odgovara da sve drÅŸim na jednom mestu.
TakoÄe vam preporuÄujem da ukljuÄite i opciju Enable Universal Analytics jer se na taj naÄin aktivira novi sistem koji obezbeÄuje mnogo kvalitetnije podatke. Isto vaÅŸi i za sledeÄe dve opcije â Purchase Transitions i Add to Cart Events jer su one odgovorne za praÄenje aktivnosti koje su kljuÄne za samu prodaju. Ja bih ÅŸeleo da mi na raspolaganju bude Å¡to viÅ¡e podataka, pa Äu zato ukljuÄiti i opciju Enhanced eCommerce i na kraju izborom dugmeta koje se nalazi u donjem levom uglu saÄuvati sve promene. Od ovog trenutka Äe Google automatski beleÅŸiti sve Å¡to se dogaÄa u mojoj Online prodavnici pa Äu za kratko vreme biti u prilici proverim koliko je ona uspeÅ¡na.
Ukoliko vam podaci koje ste na ovaj naÄin prikupili nisu dovoljni, u svakom trenutku moÅŸete preÄi na profesionalni nivo i sami izabrati ono Å¡to vas zanima. Ja vas neÄu zamarati detaljima jer za tu svrhu postoje posebni kursevi.