Započećemo ovo poglavlje time što ćemo vam pokazati nekoliko osnovnih pravila za dobro publikovanje dokumenata. Kada želimo da publikujemo neki Flash film na Internet moramo se pridržavati dva osnovna pravila. Prvi od njih je veličina publikovane datoteke. U zavisnosti od veličine, zavisi direktno i vreme neophodno da bi se čitava datoteka preuzela i snimila na lokalni tvrdi disk. Drugo pravilo odnosi se na veličinu trošenja procesorskog vremena koje služi za reprodukciju Flash filma. Ovo je veoma važno pravilo koje Flash dizajneri obično zaborave. Ako krajnji korisnik ima slabiji računar, reprodukcija Flash datoteke može poprilično uzeti procesorsko vreme i usporiti izvršenje ostalih procesa, a zajedno sa tim i sam sistem. Ipak, u današnje vreme veliki broj korisnika ima mreže širokog pojasa, tako da preuzimanje Flash datoteka ne predstavlja veći problem. To naravno ne znači da trebate preterivati u kompleksnosti vaših projekata. Ako kreirate projekat za mala preduzeća, imajte na umu činjenicu da ona možda nisu unapredila svoja tehnička sredstva, što može otežati korišćenje Flash prezentacija. Iz tog razloga, preporučuje se pridržavanje nekoliko osnovnih pravila za publikovanje koje ćemo sada navesti. Prvo, ako na sceni imate objekat koji se pojavljuje više od jednog puta, uvek koristite simbole i njihove instance. U prethodnim lekcijama pokazali smo da je menjanje individualnih podešavanja instanci veoma lako. Zato gde god možete, objekte konvertujte u simbole. Sledeće pravilo jeste da koristite povezivanje objekata i simbola radi animiranja nasuprot upotrebi ključnih frejmova. Naravno da je brži način kreiranja animacije putem postavljanja povezivanja objekata po kretanju, umesto da obrađujete svaki frejm posebno. Međutim, imajte na umu da prilikom povezivanja objekata kretanjem moraćete modifikovati neke frejmove kako biste dobili najbolje rezultate. Ali u osnovi, korišćenje povezivača animacije umnogome može skratiti vreme izrade. Sledeće pravilo predlaže upotrebu animacije unutar video klipova, što olakšava kreiranje organizacije u vašim Flash projektima. U sledećem pravilu vezujemo se ponovo za snagu procesora koju imaju krajnji korisnici. Ako vaš Flash film u jednom trenutku briše sadržaj čitavog ekrana, i popunjava ga nečim drugim, zasigurno je da ćete u tom trenutku morati da koristite svu procesorsku moć korisničkog računara. Iz tog razloga, predlaže se da broj ovakvih promena na ekranu bude što manji. Pored toga, nemojte koristiti animiranje bitmapa, jer u tom slučaju Flash mora raditi sa iscrtavanjem velikog broja piksela za svaki frejm posebno. To naravno usporava vreme prikaza, a usporava i izvršavanje drugih procesa na vašem računaru. Kad god možete, koristite kompresiju zvuka u mp3 formatu. Ona daje najmanju veličinu datoteke, a pri tom zadržava najviše od kvaliteta zvuka. Kao sledeće pravilo koje biste trebali poštovati, jeste da koristite grupisanje objekata kad god to možete. Na ovaj način, Flash vrši referenciranje na samu grupu, umesto da se referencira na svaki element grupe zasebno. Prilikom prebacivanja animacije u projekat, uvek koristite nov lejer za svaku animaciju. Na ovaj način, pred toga što se držite pravila da se vrši animiranje samo jedne animacije u jednom trenutku, ujedno vršite i organizaciju elemenata projekta. Ako koristite dosta linija, posebno onih krivih, dobro je da ih optimizujete tako da neravnine budu na veoma niskom nivou. Svaka linija koju kreirate sadrži veći broj težišnih tačaka, kao i tačaka rotacije i oslona, tako da, koliko god je moguće, kreirate linije, sa što manjim brojem ovih tačaka jer ćete na taj način smanjiti i veličinu datoteke. Budite oprezni i prilikom određivanja tipa linije koju crtati. To znači da, u slučaju da odaberete neki tip linije, Flash mora renderovati svaku liniju zasebno što uvećava procenat korišćenja procesora. Zatim, smanjite broj vrsta fontova koje ćete koristiti u vašim projektima, kako biste za rezultat imali datoteku manje veličini. Kad god možete, embedujte fontove u finalnu datoteku. Pored ovoga, ako koristite embedovane fontove, prilikom postavljanja opcija embedujte samo one karaktere koji se pojavljuju u samom projektu. Nema potrebe da embedujete čitav font zbog nekoliko slova koje se prikazuju na ekranu. Kad postavljate boju nekog objekta, koristite ugrađene vrste boja nasuprot otvaranju Color Picker okvira za dijalog. Na ovaj način ponovo smanjujete veličinu datoteke. Posebno je ovo značajno ako vaš Flash film gleda korisnik čiji ekran prikazuje sliku u 256 boja. Time se ograničavate samo na neophodne boje, to jest boje koje će taj korisnik najbolje videti. Koristite gradijente, ali se ne predlaže njihova veća upotreba od neophodne. Isto važi i za transparentnost. Ako kreirate objekte koji prilikom animacije, prelaze iz jedne vrednosti transparencije u drugu, ozbiljno može doći do blokiranja sistema, usled velike potrošnje procesorske moći. Sledeće, unutar Publish Settings okvira za dijalog imamo opciju Omit Trace Actions. Ova opcija nam može pomoći za vreme dizajniranja projekta, ali ako je ostavimo uključenom, može znatno povećati veličinu finalne datoteke. Zato je pažljivo koristite. Poslednje pravilo jeste da koristite funkcije kao deo koda koji se ponavlja. Pošto smo u prethodnim poglavljima objasnili da se funkcije mogu izvršavati nebrojen broj puta, umesto da iznova i iznova pišete velike količine koda, bolje koristite pozive funkciji, kako biste ubrzali vreme izrade. Takođe, ovo možemo i smanjiti veličinu datoteke. Iako ova lista pravila izgleda poprilično velika, koliko god možete, pridržavajte se ovih pravila, jer ćete na taj način uspeti da kreirate profesionalne Flash projekte koji će se reprodukovati na svakom računaru sa istim kvalitetom.
Uvod
0/4
Interfejs i instalacija
0/5
Osnove Flash-a
0/6
Toolbox
0/16
The Panels
0/19
The Timeline
0/13
Kreiranje i modifikovanje crteža
0/6
Rad sa bitmapama
0/3
Rad sa videom
0/2
Rad sa tekstom
0/4
Rad sa zvukom
0/3
Pregled grafike
0/3
Arhitektura Flash-a
0/7
Interaktivnost
0/6
Jednostavan Flash Web sajt
0/9
Još ActionScript-a
0/2
Komponente
0/4
Predučitači
0/4
Optimizovanje i publikovanje
0/6
Sadržaj lekcije
Pridružite se razgovoru