Ovo poglavlje posvetićemo se detaljnom izučavanju arhitekture Flash dokumenata. Ovo zasigurno predstavlja jednu od najtežih lekcija koju dizajneri – početnici u Flash-u moraju savladati, ali zato je zasigurno i najvažnija. Flash koristi tehnologiju koja predstavlja sistem kontejnera. Odnosno, jedan Flash dokument sadrži objekat ili grafički simbol, koji se nalazi unutar nekog drugog objekta, a koji se nalazi unutar nekog trećeg objekta, i tako dalje. Ova struktura može ići u dubinu koliko god je to neophodno. Da bismo to pokazali na primeru, koristićemo prikaz običnog grafičkog objekta. Zamislite da ovaj četvorougaonik predstavlja najosnovniji deo Flash-a, to jest scenu, koja dalje može sadržati ogroman broj drugih objekata. Flash dokument može sadržati veliki broj scena, ali ćemo se za sada zadržati na samo jednoj. Scene ćemo detaljnije izučiti u sledećoj lekciji. Sad na ovu scenu možemo ubaciti bilo koji objekat, od obične linije, preko animacije, video i audio zapisa i drugih objekata. Postavimo novi objekat. Zamislite da je novi objekat deo grafičkog elementa scene. Sa ovim objektom možemo raditi šta želimo. Možemo ga pomeriti, menjati mu veličinu, rotirati i druge operacije. Pretpostavimo da želimo novi objekat na sceni. Bez ikakvih problema to možemo uraditi. Sad imamo dva objekta na sceni i oni se nezavisni jedno od drugog. Svaki od njih možemo zasebno modifikovati bez da ugrozimo stanje scene i drugog objekta. Sad pođimo korak dalje i kreirajmo novi objekat unutar postojećeg. Sad su zeleni objekti sadržani unutar crvenih. Zapamtite da promene koje izvršimo nad crvenim objektom odraziće se i nad zelenim objektima. To jest, ako crvenom objektu promenimo veličinu, zajedno sa njim promeniće se veličina i zelenih objekata. Ako animiramo crveni objekat, i zeleni će primeniti isti efekat animacije. Nećemo ulaziti u dalje usložnjavanje ove strukture, ali znajte da unutar ovih zelenih objekata možete kreirati nove objekte koji će ih sadržati, i tako dokle god želite. U ovom primeru važno je da primetite sistem hijerarhija koji je duboko utkan u arhitekturu Flash-a. Ovaj zeleni objekat predstavlja dete crvenog objekta. To važi za sve ostale zelene objekte. Svako dete može imati neograničen broj deteta-objekata, ali samo jednog roditelja. Sve promene koje se primene na roditelju, prenose se na decu-objekte, ali nikako obrnuto.
Uvod
0/4
Interfejs i instalacija
0/5
Osnove Flash-a
0/6
Toolbox
0/16
The Panels
0/19
The Timeline
0/13
Kreiranje i modifikovanje crteža
0/6
Rad sa bitmapama
0/3
Rad sa videom
0/2
Rad sa tekstom
0/4
Rad sa zvukom
0/3
Pregled grafike
0/3
Arhitektura Flash-a
0/7
Interaktivnost
0/6
Jednostavan Flash Web sajt
0/9
Još ActionScript-a
0/2
Komponente
0/4
Predučitači
0/4
Optimizovanje i publikovanje
0/6
Sadržaj lekcije