Sadržaj kursa
Flash
Sadržaj lekcije

Pošto je Flash primarno određen da radi samo sa vektorskom grafikom, da bismo u našim projektima imali bitmapiranu grafiku, moramo je importovati kroz neku eksternu datoteku. Flash, iz tog razloga, dolazi sa nekoliko alatki koje nam lako omogućavaju kako importovanje, tako i dalji rad sa rasterskom, odnosno bitmapiranom grafikom. Prvi način ubacivanja bitmapirane grafike jeste da putem nekog eksternog programa kopiramo datu datoteku sa grafikom, a zatim je prebacimo u Flash. Drugi način jeste putem File menija, gde se nalazi opcija Import. Kao što vidite, ovoj opciji možete i brže pristupiti ako pritisnete kombinaciju tastera Control i R. Pošto selektujemo opciju, otvara se okvir gde možemo pregledati naš tvrdi disk kako bismo učitali određenu bitmapiranu grafiku u naš Flash projekat. Selektovaćemo ovu JPEG sliku, a zatim kliknuti na dugme OK. Po potvrđivanju datoteke, ona se automatski postavlja na scenu, a ujedno se kreira i novi simbol u biblioteci. Pošto po uvozu bitmapirane grafike ne dobijamo nikakve opcije za modifikovanje, Flash nam dozvoljava da im pristupimo na nekoliko načina. Možete kliknuti desnim tasterom miša na simbol, i u priručnom meniju izabrati opciju Properties, ili otvoriti Panel Options meni, i iz istog izabrati opciju Properties. U novom okviru imamo nekoliko opcija za pregled podešavanja grafike. Prva od njih nam daje kratki pregled slike koju možemo pomerati koristeći miš. Gornji deo ovog okvira predstavljaju naziv datoteke, kao i njena putanja, datum kreiranja kao i neki dodatni podaci vezani za veličinu i kvalitet slike. Sledeće tri opcije utiču na kvalitet prikaza slike u konačnom proizvodu. Prva, Allow Smoothing, pomaže posebno sa JPEG slikama, jer omekšava oštre prelaze između boja. Sledeća, Compression, nudi nam izbor između dve opcije, koje birate u zavisnosti od tipa slike koji podešavate. U slučaju da se radi o fotografiji, gde vam je potreban maksimalan kvalitet prikaza, izaberite opciju JPEG. Ako, sa druge strane, imate kompjuterski generisanu sliku, slobodno izaberite opciju PNG/GIF, gde ćete redukovati kako veličinu prostora koji slika zauzima, tako i njen kvalitet. Poslednja opcija, Use Document default quality, u slučaju da je potvrđena, konvertovaće sliku sa kvalitetom koji je postavljen unutar Publish okvira. U slučaju da ne  želite da koristite podrazumevane vrednosti, sklonite znak za potvrdu, i prikazaće vam se novi boks za unos specificirane vrednosti. Možete uneti bilo koju vrednost u rasponu od 1 do 100. 100 predstavlja najbolji kvalitet, ali znajte da što je veći kvalitet, veća je i veličina datoteke. Pored toga, možemo lako pozvati sistem za pomoć klikom na dugme Help. Update dugme uzeće sve ove opcije i primeniti ih na sliku, tako da u levom uglu možemo videti kako slika izgleda. Automatski sa ovom opcijom, vrše se izmene i na slici koja je postavljena na sceni. Import dugme dozvoljava da uvezemo drugu datoteku sa bitmapiranom grafikom. Dugme Test će skenirati sliku, i obavestiti nas o bilo kakvim greškama ili jednostavno obavestiti šta će u slučaju greške uraditi sa slikom. U ovom slučaju, Flash nas obaveštava da će uzeti podešavanja iz Export Movie okvira za dijalog. Ako izbrišemo znak za potvrdu ispred opcije Use Default Document Quality, a zatim kliknemo na dugme Test, Flash će nas obavestiti o tome kolika je veličina originalne datoteke, kao i koja je kompresija izvršena nad njom. Sa kvalitetom od 50, veličina originalne datoteke je 261.6 KB, dok je u kompresovanom obliku samo 8.6KB. Takođe možemo izmeniti vrednosti kvaliteta kompresije, i ponovo kliknuti na dugme Test. Naravno, sve ovo važi samo ako ste izbrisali znak za potvrdu ispred opcije Use Default Document Quality. U slučaju da niste, Flash će koristiti standardne vrednosti koje se nalaze unutar Publish Settings okvira za dijalog.

0% Završeno
Call Now Button