Sadržaj kursa
Flash
Sadržaj lekcije

Sa dolaskom verzije MX, sada lako možemo ubaciti i video klipove u naše projekte. Flash će uvesti u vaš projekat veliki broj video klipova različitog formata, dok god imate kodek neophodan za neki format instaliran na vašem računaru. U slučaju da ne znate šta je kodek, on predstavlja skraćenicu za kompresor – dekompresor, i on vam omogućava da na ekranu prikažete određeni format video zapisa. Kodeci rade zajedno sa multimedijalnim softverom za reprodukciju, i u tom smislu predstavljaju prevodioce za video zapise različitih formata. Veći broj ovih formata ima svoje kodeke koje dobijate uz instalaciju vašeg operativnog sistema, dok za druge morate instalirati dodatne programe, kao što su na primer, Quick Time, ili DirectX. U slučaju da imate instaliran QuickTime softver na vašem računaru, imaćete mogućnost da pregledate video zapise u AVI, DV, što je skraćenica za Digital Video, zatim MPEG, kao i QuickTime formate zapisa, bilo za računare sa instaliranim Windows ili Macintosh operativnim sistemom. U slučaju da imate instaliran DirectX na Windows platformi, imate mogućnost da gledate video zapise u AVI, MPEG, kao i Windows Media formatu, koji imaju ekstenzije .wmv, kao i .asf. Ubacivanje video zapisa u vaš projekat vršimo sa lakoćom jednostavnim odabirom opcije Import iz menija File. Selektujmo željenu video datoteku, zatim klikom na OK, dobijamo okvir za dijalog, gde biramo između dve opcije. Možemo u potpunosti ubaciti video datoteku unutar naše Flash datoteke, ili ga možemo povezati sa specificiranom spoljnom datotekom. Ako odaberemo povezivanje, sve naše buduće projekte moramo izvoziti kao QuickTime datoteke, što možda nije format koji želimo. Zato ćemo u najvećem broju slučajeva birati prvu opciju, i ubacivati video zapis direktno u Flash projekat. Klikom na dugme OK, dobijamo novi okvir za dijalog u kojem postavljamo kvalitet video zapisa. Prva od njih je Quality, koja predstavlja kvalitet frejma. Možemo birati vrednosti od nule pa sve do sto. što je manja vrednost, manja je i datoteka, i obrnuto. Sledećom opcijom postavljamo broj ključnih frejmova, odnosno njihov položaj. Možemo birati na koliko frejmova se nalazi ključni frejm, i dostupne vrednosti su u rangu od nule do 48. Treća opcija, Scale, postavlja veličinu snimka, i naravno, što je manja slika, manja je i veličina rezultujuće datoteke. Preporučuje se ipak da ovu vrednost uvek stavljate na 100 procenata, jer u tom slučaju dobijate najviši kvalitet slike. Sledeća opcija kontroliše reprodukciju video datoteke, i ona nam omogućava da prilagodimo reprodukciju video datoteke našem Flash dokumentu. Kao što vidimo, ovaj video zapis ima brzinu od pet frejma po sekundi, dok je brzina reprodukcije našeg Flash projekta dvanaest. Ako ostavimo ovu opciju uključenom, Flash će reprodukovati video zapis pri brzini kojom se reprodukuje sam dokument. I poslednjom opcijom možemo izbaciti audio zapis. Klikom na dugme OK, prelazimo na sledeći okvir, koji nas upozorava da je naš video zapis dugačak 191 frejm, dok je naš dokument dugačak samo jedan frejm. Ako kliknemo na dugme Yes, Flash će automatski kreirati dodatne frejmove kako bi čitav video zapis mogli prikazati. I sad smo prikazali naš video zapis na sceni, i kao što ste primetili on predstavlja instancu simbola koji se nalazi u biblioteci. Da bismo videli naš video zapis, jednostavno pomerajmo glavu za reprodukciju.

0% Završeno
Call Now Button