U ovom poglavlju prouÄiÄemo u viÅ¡e detalja panel Timeline. Kao Å¡to smo ranije rekli, Timeline predstavlja veoma vaÅŸan deo Flash-a, jer u njemu podeÅ¡avamo svu animaciju, kao i sve komponente koje su sadrÅŸane u njoj. Timeline je podeljen na dve sekcije. U prvoj, nalazi se lista svih layer-a, koji sadrÅŸe jedan Flash film. Druga sekcija sadrÅŸi zaglavlje i frejmove, koji predstavljaju delove animacije. Ova sekcija sadrÅŸi glavu za reprodukciju animacije, koja se nalazi ovde, i ima oblik crvenog Äetvorougla, i kreÄe se od leve ka desnoj strani, frejm po frejm, i naravno, prati vremenski protok. Flash filmovi se, po standardu, reprodukuju pri brzini od 12 frejma po sekundi, i to se moÅŸe videti iz ovog boksa. To znaÄi da, kad god proÄe jedna sekunda, glava za reprodukciju preÄe 12 frejma. U sluÄaju da ÅŸelite izmeniti ovu vrednost, kliknite dva puta na ovaj boks, i prikazaÄe se Document Properties okvir za dijalog. Sad u opciji Frame Rate moÅŸete izmeniti vrednost brzine reprodukcije jednostavnim unoÅ¡enjem nove vrednosti. Pored ovog naÄina, moÅŸete otvoriti panel Properties, dok god nijedan objekat nije selektovan, a zatim u polju Frame Rate uneti novu vrednost. Vi Äete ovu vrednost poveÄavati samo u sluÄaju ako u samom projektu imate ubaÄen video zapis, pa iz razloga dobre reprodukcije, morate odrÅŸati visoku vrednost brzine reprodukcije. Osim ovih razloga, moÅŸete poveÄati vrednost i u sluÄaju da ÅŸelite da vaÅ¡e filmove reprodukujete sa Å¡to veÄim kvalitetom. Ako ÅŸelite da ruÄno reprodukujete animaciju, moÅŸete jednostavno miÅ¡em pomerati glavu za reprodukciju. MeÄutim, pre toga, vrlo je vaÅŸno da imate frejmove koje sadrÅŸe animaciju, kako biste uopÅ¡te i mogli da ga reprodukujete. Proces dodavanja frejmova objasniÄemo kasnije, a za sada, moÅŸete videti da po dodavanju frejmova, glava za reprodukciju je dostupna za pomeranje, i ona se pomera frejm po frejm. U ovom boksu moÅŸemo videti taÄno trenutno aktivni frejm, u zavisnosti od pozicije na kojoj se nalazi glava, a sledeÄi boks prikazuje u vremenskim merama, koliko je vremena proÅ¡lo. PoÅ¡to je brzina reprodukcije 12 frejma po sekundi, ako glavu postavimo na trinaestom frejmu, u boksu moÅŸemo videti da je od poÄetka animacije proÅ¡la jedna sekunda. Razlog za to je da animacija kreÄe od prvog frejma, a ne nultog. Za veoma dugaÄke animacije, moÅŸemo koristiti vertikalni klizaÄ, dok za pregled layer-a moÅŸemo koristiti horizontalni. TakoÄe, ako imamo dugaÄku animaciju, glava za reprodukciju ponekad neÄe biti vidljiva. U takvim sluÄajevima, kliknimo na Center Frame dugme, i glava se automatski prikazuje na sredini Timeline-a. Flash nam takoÄe nudi dodatne opcije pomoÄu kojih moÅŸemo podesiti glavu za reprodukciju. Ako kliknemo na opcije Timeline-a, vidimo da su opcije sledeÄe. Prvo moÅŸemo podesiti veliÄinu glave, iduÄi od najmanje ka najveÄoj veliÄini. Tiny opcija omoguÄava nam maksimalan pregled animacije, dok opcija Large, poveÄava Å¡irinu pojedinaÄnog frejma, i to nam daje manji uvid u dugaÄkim animacijama. U ovom reÅŸimu rada moÅŸemo videti viÅ¡e detalja o pojedinaÄnom frejmu. SledeÄa opcija, Short, smanjuje visinu u prikazu layer-a. Ako je ukljuÄimo, vidimo da je veliÄina smanjena, Å¡to ponekad moÅŸe biti od velike pomoÄi u sluÄajevima kada imate dosta layer-a u projektu. Opcija Tinted Frames prikazuje frejmove koji sadrÅŸe animaciju u nekoj od standardnih boja. Frejmovi koji ne sadrÅŸe animaciju, prikazani su u beloj boji. Ako iskljuÄimo ovu opciju, vidimo da svi frejmovi, bilo da sadrÅŸe animaciju ili ne, su obojeni u belu boju. SledeÄa opcija, Preview, omoguÄava nam da u svakom frejmu vidimo detaljni izgled animacije, koju taj frejm sadrÅŸi. Preview in Context prikazuje mnogo viÅ¡e detalja. MoÅŸete videti da je Äetvorougaonik na slici mnogo manji nego pre, jer je uopÅ¡teno on manji u odnosu na Äitavu scenu. Na kraju, moÅŸemo reÄi joÅ¡ samo da se Timeline ponaÅ¡a u potpunosti kao i svi ostali Flash paneli. MoÅŸete ga sakriti klikom na ovo dugme, kao i ponovo prikazati. DrÅŸeÄi se za dugme sa pet taÄkica, moÅŸete ga odvuÄi na bilo koje mesto na radnom ekranu, ili ga ponovo usidriti na staru poziciju.
Uvod
0/4
Interfejs i instalacija
0/5
Osnove Flash-a
0/6
Toolbox
0/16
The Panels
0/19
The Timeline
0/13
Kreiranje i modifikovanje crteÅŸa
0/6
Rad sa bitmapama
0/3
Rad sa videom
0/2
Rad sa tekstom
0/4
Rad sa zvukom
0/3
Pregled grafike
0/3
Arhitektura Flash-a
0/7
Interaktivnost
0/6
Jednostavan Flash Web sajt
0/9
Još ActionScript-a
0/2
Komponente
0/4
PreduÄitaÄi
0/4
Optimizovanje i publikovanje
0/6
SadrÅŸaj lekcije
PridruÅŸite se razgovoru