SadrÅŸaj kursa
Još ActionScript-a
0/2
Flash
SadrÅŸaj lekcije

U ovom poglavlju proučićemo u viÅ¡e detalja panel Timeline. Kao Å¡to smo ranije rekli, Timeline predstavlja veoma vaÅŸan deo Flash-a, jer u njemu podeÅ¡avamo svu animaciju, kao i sve komponente koje su sadrÅŸane u njoj. Timeline je podeljen na dve sekcije. U prvoj, nalazi se lista svih layer-a, koji sadrÅŸe jedan Flash film. Druga sekcija sadrÅŸi zaglavlje i frejmove, koji predstavljaju delove animacije. Ova sekcija sadrÅŸi glavu za reprodukciju animacije, koja se nalazi ovde, i ima oblik crvenog četvorougla, i kreće se od leve ka desnoj strani, frejm po frejm, i naravno, prati vremenski protok. Flash filmovi se, po standardu, reprodukuju pri brzini od 12 frejma po sekundi, i to se moÅŸe videti iz ovog boksa. To znači da, kad god prođe jedna sekunda, glava za reprodukciju pređe 12 frejma. U slučaju da ÅŸelite izmeniti ovu vrednost, kliknite dva puta na ovaj boks, i prikazaće se Document Properties okvir za dijalog. Sad u opciji Frame Rate moÅŸete izmeniti vrednost brzine reprodukcije jednostavnim unoÅ¡enjem nove vrednosti. Pored ovog načina, moÅŸete otvoriti panel Properties, dok god nijedan objekat nije selektovan, a zatim u polju Frame Rate uneti novu vrednost. Vi ćete ovu vrednost povećavati samo u slučaju ako u samom projektu imate ubačen video zapis, pa iz razloga dobre reprodukcije, morate odrÅŸati visoku vrednost brzine reprodukcije. Osim ovih razloga, moÅŸete povećati vrednost i u slučaju da ÅŸelite da vaÅ¡e filmove reprodukujete sa Å¡to većim kvalitetom. Ako ÅŸelite da ručno reprodukujete animaciju, moÅŸete jednostavno miÅ¡em pomerati glavu za reprodukciju. Međutim, pre toga, vrlo je vaÅŸno da imate frejmove koje sadrÅŸe animaciju, kako biste uopÅ¡te i mogli da ga reprodukujete. Proces dodavanja frejmova objasnićemo kasnije, a za sada, moÅŸete videti da po dodavanju frejmova, glava za reprodukciju je dostupna za pomeranje, i ona se pomera frejm po frejm. U ovom boksu moÅŸemo videti tačno trenutno aktivni frejm, u zavisnosti od pozicije na kojoj se nalazi glava, a sledeći boks prikazuje u vremenskim merama, koliko je vremena proÅ¡lo. PoÅ¡to je brzina reprodukcije 12 frejma po sekundi, ako glavu postavimo na trinaestom frejmu, u boksu moÅŸemo videti da je od početka animacije proÅ¡la jedna sekunda. Razlog za to je da animacija kreće od prvog frejma, a ne nultog. Za veoma dugačke animacije, moÅŸemo koristiti vertikalni klizač, dok za pregled layer-a moÅŸemo koristiti horizontalni. Takođe, ako imamo dugačku animaciju, glava za reprodukciju ponekad neće biti vidljiva. U takvim slučajevima, kliknimo na Center Frame dugme, i glava se automatski prikazuje na sredini Timeline-a. Flash nam takođe nudi dodatne opcije pomoću kojih moÅŸemo podesiti glavu za reprodukciju. Ako kliknemo na opcije Timeline-a, vidimo da su opcije sledeće. Prvo moÅŸemo podesiti veličinu glave, idući od najmanje ka najvećoj veličini. Tiny opcija omogućava nam maksimalan pregled animacije, dok opcija Large, povećava Å¡irinu pojedinačnog frejma, i to nam daje manji uvid u dugačkim animacijama. U ovom reÅŸimu rada moÅŸemo videti viÅ¡e detalja o pojedinačnom frejmu. Sledeća opcija, Short, smanjuje visinu u prikazu layer-a. Ako je uključimo, vidimo da je veličina smanjena, Å¡to ponekad moÅŸe biti od velike pomoći u slučajevima kada imate dosta layer-a u projektu. Opcija Tinted Frames prikazuje frejmove koji sadrÅŸe animaciju u nekoj od standardnih boja. Frejmovi koji ne sadrÅŸe animaciju, prikazani su u beloj boji. Ako isključimo ovu opciju, vidimo da svi frejmovi, bilo da sadrÅŸe animaciju ili ne, su obojeni u belu boju. Sledeća opcija, Preview, omogućava nam da u svakom frejmu vidimo detaljni izgled animacije, koju taj frejm sadrÅŸi. Preview in Context prikazuje mnogo viÅ¡e detalja. MoÅŸete videti da je četvorougaonik na slici mnogo manji nego pre, jer je uopÅ¡teno on manji u odnosu na čitavu scenu. Na kraju, moÅŸemo reći joÅ¡ samo da se Timeline ponaÅ¡a u potpunosti kao i svi ostali Flash paneli. MoÅŸete ga sakriti klikom na ovo dugme, kao i ponovo prikazati. DrÅŸeći se za dugme sa pet tačkica, moÅŸete ga odvući na bilo koje mesto na radnom ekranu, ili ga ponovo usidriti na staru poziciju.

PridruÅŸite se razgovoru
0% Završeno
Call Now Button